Перейти до основного контенту

Соціальна підтримка сімей із дітьми

Про запровадження соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання

Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання - передбачає комплекс заходів, спрямованих на забезпечення повної та ефективної участі отримувача соціальної послуги в освітньому процесі шляхом надання підтримки та допомоги в пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі, а також на забезпечення безпеки в приміщенні, на території закладу дошкільної освіти, закладу освіти, який забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, на іншій території під час екскурсій, навчальних поїздок, інших заходів, передбачених освітнім процесом. 

Соціальна послуга надається асистентом дитини після оцінювання її індивідуальних потреб, складання індивідуального плану та укладення договору між керівником надавача послуг та одним із батьків дитини (з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого у висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром системи МОН (ІРЦ). 

Зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання, показники її якості для надавачів соціальної послуги усіх форм власності, які надають цю послугу, визначено державним стандартом, затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України від 23 грудня 2021 року № 718.

За оперативною інформацією обласних, Київської, міської державних адміністрацій соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання запроваджена в 16 регіонах. Упродовж минулого року зазначеною послугою охоплено 244 дітей в 71 територіальній громаді. 

Як дітям з інвалідністю або особливими освітніми потребами (ООП) і їхнім батькам отримати послугу супроводу дитини під час інклюзивного навчання

Про запровадження соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю

Соціальна послуга денного догляду дітей з інвалідністю – дуже корисна для батьків, які мають дітей з інвалідністю, чи родин, які перебувають в складних життєвих обставинах, та є важливим кроком до забезпечення рівних прав для дітей, які можуть мати тяжкі порушення фізичного, інтелектуального або психічного розвитку. 

Така послуга сприяє їхньому повноцінному розвитку та соціалізації під наглядом кваліфікованих фахівців, а також надає підтримку родинам у вирішенні соціальних питань та навчанні членів сім’ї, які виховують таку дитину. 

Комплексна послуга реалізується у приміщенні надавача протягом робочого дня і триває не менше 4-х годин на день, але без надання місця для проживання. Програма денного догляду передбачає створення мультидисциплінарної команди з щонайменше трьох фахівців, серед яких педагоги, психологи, вихователі, лікарі, соціальні працівники та інші спеціалісти, залежно від індивідуальних потреб дитини. 

Зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю, показники її якості для надавачів соціальної послуги усіх форм власності, які надають цю послугу, визначено державним стандартом, затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України 05.04.2023 № 119-Н. 

За оперативною інформацією обласних, Київської міської державних адміністрацій соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання запроваджена в 5 регіонах. Упродовж минулого року зазначеною послугою охоплено 148 дітей в 10 територіальних громадах.

Як дітям з інвалідністю або тяжкими захворюваннями і їхнім батькам отримати послугу денного догляду