Наставництво
Наставництво дітей набирає все ширших обертів в Україні і стає важливою формою їх підтримки. Це пов’язано не тільки з війною, яка забирає життя батьків і робить дітей сиротами. Це, перш за все, – реакція Державної служби України у справах дітей на соціальні негаразди в суспільстві, де певна частина дітей проживає в інституційних закладах або позбавлена батьківського піклування.
Послуга наставництва всіляко розробляється і вивчається Службою, і не може бути незмінною формою, вона має реагувати на потреби часу і особи. Проте, є сталі чинники, які не порушуються: наставником може бути лише повнолітня особа, яка ладнає з законом і яка бажає допомагати дітям, підліткам та молоді.
Через дбайливе ставлення та підтримку окремої дитини можна виростити покоління відповідальних, емпатійних людей, які готові допомагати один одному. Щире спілкування та спільне проведення часу з наставником чи з наставницею дають дитині відчуття приналежності до соціуму, сприйняття себе як важливої особистості. Це допомагає дитини розвинути власні комунікативні навички.
Наставництво надає дитині комплексну підтримку, необхідну для її розвитку та успішної інтеграції в суспільство, допомагаючи їй стати самодостатньою, впевненою в собі та готовою до дорослого життя особистістю. Так формується майбутнє покоління успішної держави.
Сьогодні наставництво здійснюється на добровільній та безоплатній основі. Воно практикується у різних сферах діяльності та за різними напрямками: індивідуальний, груповий, корпоративний, наставництво у сім’ї, “Маленька мама” та наставництво за допомогою електронної пошти. Зупинимося коротко на суті кожного з напрямів.
Наставник – це турботливий дорослий друг, який стає для дитини чи підлітка значущою людиною, яка хоче і може присвячувати їй свій час, знання та сили
Питання та відповіді про наставництво
Сприяння розвитку особистого потенціалу дитини
Реалізація інтересів дитини у навчанні та професійному самовизначенні
Здобуття навичок самостійного забезпечення дитиною своїх потреб
Сприяння становленню світогляду дитини як у дорослої, успішної особистості
Індивідуальна підтримка у формуванні відповідальної життєвої позиції
Розвиток адаптивних можливостей для подолання складних життєвих обставин
Формування навичок здорового способу життя дитини
Виховання високих моральних, культурних цінностей
Підвищення інформаційної обізнаності дитини про її права та обов’язки
Сприяння розвитку особистого потенціалу дитини
Реалізація інтересів дитини у навчанні та професійному самовизначенні
Здобуття навичок самостійного забезпечення дитиною своїх потреб
Сприяння становленню світогляду дитини як у дорослої, успішної особистості
Індивідуальна підтримка у формуванні відповідальної життєвої позиції
Розвиток адаптивних можливостей для подолання складних життєвих обставин
Формування навичок здорового способу життя дитини
Виховання високих моральних, культурних цінностей
Підвищення інформаційної обізнаності дитини про її права та обов’язки